Everest 2010,  Експедиције

Everest 2010 – odmor i šetnja

7. Maj 2010.
Danas su naši šerpasi otišli u C3 da iznesu opremu. Večeras ćemo čuti da li su u tome uspeli.
Jutros je bilo prelepo vreme; sunčano, bez oblačka, bez vetra. Jos nije stabilno za vrh, ali stabilizuje se polako.

Dobili smo potpuno nove maske i regulatore za kiseonik (iz celofana).

Naš Musa je jutros otišao u Middle. Njegov trener ne odustaje od namere da prvo izadje u C2 kao aklimatizaciju. Premoriće ga. Za vrh čovek mora da bude odmoran i pun snage.

Ova naša dva tajvanca su jutros imala goste, prijatelje sa Tajvana, koji su došli da ih obidju. Oni ovde često imaju posete. Pre neki dan ih je obišao prijatelj iz Hong Konga. Sedeo je sa nama u dining šatoru čitavo popodne. Njih dvojica se samo šetkaju od BC-a do ABC-a i obratno. O vrhu kao da mnogo i ne razmišljaju. Još nisu bili na North col-u. Vrlo su veseli, prijatni ljudi, dobri drugari, vrlo srdačni. Od tehnologije nema šta nemaju; svakojaku elektroniku su ovde dovukli. Igraju se sa tim, gledaju filmove. Neka ih.

Jutros mi je šator bio pun perja. Noćas, dok sam spavao, počelo je perje da mi ulazi u nos. Ujutru sam otkio da se vreća rašila i da je 100ak gr perja izašlo na tu rupu i razletelo se po šatoru. Bilo je malo fircanja.

Slagi Bleka i Djoko su danas imali strogi odmor.
Ja sam posle doručka išao pešice do Rongbuk manastira i hotela. To je 10ak km u jednom pravcu. Malo me je usput povezao neki tibetanac na motoru. Jutro je bilo lepo za šetnju. Prošao sam pored stada divokoza koje su mirno pasle na 10ak m od mene. Ovde životinje nisu plašljive jer ih ne love.
Prošao sam i pored nekih isposnica. Tu je pre više vekova meditirao Guru Pathmasambava, neki čuveni hindu mislilac. To je veoma sveto mesto.

U Rongbuk hotelu sam popio čaj od nane. Radila je hotelska prodavnica pa sam malo shopingovao.
Posle sam prošetao po manastirskom dvorištu, sedeo na drvenim stepenicama, gledao Everest i malo meditirao.
Hodanje po Tibetu deluje po malo hodočasnički. Lepo je i po malo uzvišeno hodati satima po ovoj neobičnoj zemlji.

U BC sam se vratio autobusom.